Son yıllarda en
fazla konuşulan konu başlıkları arasında e imzalar hiç şüphesiz ilk sırada yer
almaktadır. Genel özelliklerine göz attığımız zaman bu seçenek ve
ücretlendirmelerin belli bir süreç dahilinde işlediğini belirtmek yanlış
olmayacaktır. Peki ama genel özellikleri ile elektronik imza süreci nasıl
işlemektedir?
Elektronik İmza
Süreci Hakkında
Öncelikle kurumunuz
için elektronik imza başvurusu yapmak adına Bilgi Teknolojileri Kurumu
tarafından lisanslanmış bir kuruluşa başvurmanız gerekmektedir. Teknolojinin
gelişmesi ile birlikte yapılacak tüm resmi yazışmalar da kullanılmak üzere
başvuru yapılan bu hizmetten hızlı ve kesintisiz bir şekilde yararlanmak için
öncelikle e imza başvuru Formu doldurulmalı sonrasında ise kurumun
prosedürüne göre belgelerin teslim edilmesi gerekir.
Genellikle işleyişe
göre bu prosedür ve hazırlanan belgelerin de farklı farklı olduğu
unutulmamalıdır. Çoğunlukla elektronik imza söz konusu olduğunda ortaya çıkan
bu seçenek ve belgeler kurumun özelliklerine göre değişiklik gösterir.
Bazen ıslak imzanın
taranmış hali olarak da ortaya çıkana e imzalar Avrupa Birliği üye ülkelerinde
ise retina taraması şeklinde ortaya çıkabilmektedir. Bu sebeple elektronik
imzanın şeklinin belirlenmesi de büyük bir önem arz eder. Çoğunlukla bu konuda
yetkili merciiler sizi gerekli teknik desteği sağlayacaktır. Bir sonraki
aşamada ise gerekli belgelerin yatırılarak elektronik imza seçeneklerinin
ortaya çıkması da ön plana çıkar. Zaman içerisinde farklı konu başlıkları da
ortaya çıktığı için en ayrıcalıklı elektronik imza konusunda sizin için
hazırladığımız adresimizi ziyaret edebilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder