E İmza Hakkında Bilinmeyenler

 


Son yıllarda en fazla konuşulan konu başlıkları arasında e imzalar hiç şüphesiz ilk sırada yer almaktadır. Genel özelliklerine göz attığımız zaman bu seçenek ve ücretlendirmelerin belli bir süreç dahilinde işlediğini belirtmek yanlış olmayacaktır. Peki ama genel özellikleri ile elektronik imza süreci nasıl işlemektedir?

Elektronik İmza Süreci Hakkında

Öncelikle kurumunuz için elektronik imza başvurusu yapmak adına Bilgi Teknolojileri Kurumu tarafından lisanslanmış bir kuruluşa başvurmanız gerekmektedir. Teknolojinin gelişmesi ile birlikte yapılacak tüm resmi yazışmalar da kullanılmak üzere başvuru yapılan bu hizmetten hızlı ve kesintisiz bir şekilde yararlanmak için öncelikle e imza başvuru Formu doldurulmalı sonrasında ise kurumun prosedürüne göre belgelerin teslim edilmesi gerekir.

Genellikle işleyişe göre bu prosedür ve hazırlanan belgelerin de farklı farklı olduğu unutulmamalıdır. Çoğunlukla elektronik imza söz konusu olduğunda ortaya çıkan bu seçenek ve belgeler kurumun özelliklerine göre değişiklik gösterir.

Bazen ıslak imzanın taranmış hali olarak da ortaya çıkana e imzalar Avrupa Birliği üye ülkelerinde ise retina taraması şeklinde ortaya çıkabilmektedir. Bu sebeple elektronik imzanın şeklinin belirlenmesi de büyük bir önem arz eder. Çoğunlukla bu konuda yetkili merciiler sizi gerekli teknik desteği sağlayacaktır. Bir sonraki aşamada ise gerekli belgelerin yatırılarak elektronik imza seçeneklerinin ortaya çıkması da ön plana çıkar. Zaman içerisinde farklı konu başlıkları da ortaya çıktığı için en ayrıcalıklı elektronik imza konusunda sizin için hazırladığımız adresimizi ziyaret edebilirsiniz.

Yorumlar